woensdag 3 november 2010

Waarom dit blog?

Ik ben Petra, 43 jaar en al heel veel jaren samenwonend met Willem.Samen hebben wij 2 kinderen.
Waarom dit blog?
Wij hebben een aantal jaar geleden samen een eigen bedrijf gehad, maar dat is niet zo goed afgelopen. Daardoor hadden we eind 2006 een schuld van 60.000 euro. Eind dit jaar maken wij voor de laatste keer geld over naar onze schuldeisers en dan hebben we alles afgelost.  Als je zelf jaren lang van een minimum moet rondkomen, ga je verder zoeken op internet en ontdek je dat er veel mensen zijn die het niet makkelijk hebben, maar dat er ook veel mensen zijn die andere willen helpen. En ik weet dus uit ervaring dat het soms heerlijk is om hulp te krijgen.Al is het maar een antwoord op een vraag.
Vandaar dus deze blog: Wie goed doet goed ontmoet.
Mijn bedoeling is dat dit een plek wordt waar je hulp kunt geven en maar waar je dan ook zelf weer hulp kan krijgen.
Welke hulp kan ik geven en krijgen?
Wat mij betreft kan dan echt op elk vlak zijn.
Hulp bij het schrijven van brieven naar instanties, hulp bij het vinden van goedkopere of gratis goederen, hulp bij het organiseren van een kinderfeestje, iemand die een taart voor je kan bakken, recepten voor een bepaald dieet uitwisselen of iemand in je buurt die kan helpen met je tuin.
Dit blog heet natuurlijk niet voor niets wie goed doet, goed ontmoet. Dus als je hulp zoekt is het ook wel zo netjes als je probeert andere weer te helpen. Helpen kan ook in elke vorm en hoeft dus niets te kosten.
Wil je je hulp aanbieden of heb je hulp nodig? Mail je aanbod of vraag dan naar mij en ik zal hem op het blog zetten.

ps: Ik werk fulltime in wisselende uren, dus het kan soms even duren voor je verhaal op dit blog staat.

2 opmerkingen:

  1. Een nobel streven. Goed initiatief!

    Als je er meer kenbaarheid aan wilt geven, is het -denk ik- handig je op diverse blogs aan te melden als volger en actief commentaar te geven. Op die manier weten mensen ook waar jij zit en zal je blog vaker bezocht worden.

    Ik ben erg druk in mijn leven als alleenstaande moeder maar zal er eens over nadenken of ik je ergens mee kan helpen indien nodig.

    U hoort van mij!

    BeantwoordenVerwijderen